her çocuk ateist doğar...!

25 Nisan 2010

"Özgür bir ülkede yaşıyoruz!!" mı acaba?

Blogu kurma amaçlarımdan biri de çevresi tarafından ateist olduğu bilinmeyen birinin karşılaştığı sıkıntılar, zorluklar ve önyargılar vb. insanlara haykırmak.

Efenim, bundan bir hafta önce etüt için dershaneye gittim. İlk ders coğrafyaydı, hoca geldi test mest verdi çözüyoruz işte. Ben de çok rahatıma düşkünümdür. Bacaklarımı dayadım sıraya, bi yandan da iPod'ta müziğimi açtım. Gayet zevkli bir şekilde testimi çözmeye başladım. Hocalarımız da sağolsunlar, izin veriyolar rahat rahat oturmamıza.


Allahu ekber, allaaaahu ekber .... Öyle kendimi yaymış sereserpe otururken sıramda, zevkli zevkli çözerken testimi dışardan ezan sesleri gelmeye başladı. Arkadan bi ses: "Şşş toplayın kendinizi, ezan okuyo! İndirin bacaklarınızı!!" Meğersem rahat oturan tek kişi ben değilmişim. Bi de şey diyor: "Hiç sevmem ezana saygısızlık edenleri, öyle oturmak dine küfürdür. bla bla bla..."

Lan, ulan!?! Lan kim küfrediyo senin dinine? Ben istediğim gibi otururum arkadaşım, dışarda kilise çanı çalsaydı sen aynı duyarlılığı gösterecek miydin? Beyler, lütfen bakın yüce İsa adına diye başlayacak mıydın lafa? Hadi ordan, onun yerine kapatıp pencereyi sohbet etmeye başlardın.. Sen niye küfrediyosun o zaman Hristiyanlığa? N'apalım, eli mahkum indirdim bacağımı.

Özgür bir ülkede yaşıyoruz, dimi dostlar?
•O yüzden insanların, ezan okunduğunda bacağımızı indirmediğimiz için bizden hesap sorabilme hakkı var.
•O yüzden insanların, ezan okunurken hiç kimseye sormadan televizyonları kapama hakkı var.
•O yüzden dinci tv kanalları ve gazetelerin; İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerin namaz vakitlerini verebilme ve insanları namaz kılmaya zorlama hakkı var.

Üniversitelerde başörtüsü konusu vesaire hepsi, dinin gereklerini yerine getirmeyen insanlara bir baskı uygulamak için çıkartılıyor ortaya. Bugün yüzlerce imam-hatip lisesi var. Aileler dini eğitim de alsın diye çocuklarını buraya gönderiyor, bir çok baba kızının üniversiteye giderken başını kapamasını istiyor. Peki acaba üzerinde kendisine sorulmadan karar verilen liseli ergen ya da üniversiteli kız istiyor mu bunları..?

İnsanların bu yobaz ve bağnaz tutumuna karşı bizi korumaya çalışan, inanç özgürlüğünü sağlamaya çalışan "laiklik" elimizden alınmaya çalışılıyor. Oysaki laiklik bize kendi meselelerimizin çözümünü seçme şansı veriyor. Devletin kanunlarının gözünde eşit olabilmemizi sağlıyor.

Devletin önünde yasalarla, laiklikle vs. eşit olduk diyelim.. Peki ya halk, mahalle, toplum? Bunların gözünde de eşit miyiz? Hiç sanmıyorum. İnsanlar zamanında büyük baskılara maruz kalmışlar ve artık dikte ettirilen şeyleri o kadar bizimsemişler ki kendinden olmayanlardan üstün görüyorlar kendilerini. Sanki ortak bir doğru varmış gibi...

30 yorum:

  1. hoşuma giden bir hikaye vardı bunla ilgili
    - bi gün amcanın dedi kahvenin önünde radyodan türk sanat müziği dinlerken ezan okunmaya başlıyor ordan geçen
    biride beyamca ezan okunuyor kapasana radyoyu allaha ezana saygısızlıklık cart curt diyor başlıyor saymaya amcada diyor ki olum makamları farklı bişi olmaz bla bla

    bende biri bana ezan okunuyor müziği kapa diyince hep makamları farklı bişi olmaz derim

    YanıtlaSil
  2. her kahveye lazım böyle bi dayı :)
    yorumun için sağol arkadaşım.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. " Blogu kurma amaçlarımdan biri de çevresi tarafından ateist olduğu bilinmeyen birinin karşılaştığı sıkıntılar, zorluklar ve önyargılar vb. insanlara haykırmak. "

    ilk şu yazı dikkatimi çekti. madem öle neden yakın çevrene ateist oldugunu söylemıyorsun. ?
    sana da ona göre davransalar ya..

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. ateistlerin de işi zor ya.kolay gelsin.saygılar.

    YanıtlaSil
  7. qitmez bu hayat bööle yaa

    YanıtlaSil
  8. benim de sıkça yaşadığım şeyler. derslerde islamdan "dinimiz" diye bahsedilmesi, islam propagandaları vb. çok can sıkıcı, moral bitirici, günün geri kalanını içten küfür ederek geçirtici durumlar bunlar. bu arada Murad adlı arkadaşa cevap vereyim: hiç kimse dini görüşlerini açıklamak zorunda bırakılamaz. ayrıca devlet dairesi gibi laikliğin kesin benimsenmesi gereken yerlerde islam propagandası yapılamaz, kimse kendi dinini başkasına dayatamaz.

    YanıtlaSil
  9. Bunun bir de bir değişik versiyonuda vardır.Alevisinizdir ve tutucu bir şehirde yaşıyorsunuzdur.Çevrenizdeki aleviliğin ne olduğunu bilmeyip g.tünden uyduran insanlar aleviler şöyle aleviler böyle derken(buna sıra arkadaşınızda dahil)hiç bi yerde ben aleviyim diyemezsiniz.Mum söndü diye kendi fantastik dünyalarındaki yarattıkları gerizekalıca bir şeyi anlatıp dururlarken odunla dalasınız gelir dalamazsınız.Heryerde ezilirsiniz haykırasınız bağırasınız gelir bağıramazsınız ben aleviyim diye çünkü tek kabahatiniz aleviliğin felsefesinden dolayı daha hoşgörülü olmanız ve öküz evladı gibi davranmamanızdır.
    Bu sebeple Türkiye'de özgürlük var diyen insana ben sadece gülerim.Çünkü özgür ülke yoktur ve maalesef gerçekleşmeyecek bir ütopyadır.

    YanıtlaSil
  10. ne kadar cok seyi takıyosunuz szde ateistsiniz biz bişi diomuyuz laiklik elimizden alınıyo diye kafanızda cestli seyler kuruyosunuz sacma kendi celşkili dunyanızdan kurtulmanız dilegyle...

    YanıtlaSil
  11. @Adsız

    *oradaki de ayrı yazılır.
    *cümlelerde virgül, nokta, noktalı virgül, iki nokta gibi işaretlemeler yapılır.
    (şükürler olsun virgülü yaratana)
    *yapılan anlatım bozuklukları anlatmak istediğiniz şeyi anlatamamanıza sebep olur.

    -biz ateistiz diye bize bişey demiyor musunuz?
    demeniz mi gerekiyor? 'ki zaten diyorsunuz'

    -kafamızda çeşitli şeyler kurmuyoruz, olanları söylüyoruz dobra dobra. sen akp seviciysen onu bilemem.

    -kimin dünyası çelişkili, bu tartışılır.

    YanıtlaSil
  12. Türkiyede inancı sağlam olmayan-dini inancı olmayan [ki ben hangisine mensubum emin değilim.(bkz:Dini inanç kaybı, ağır ve kırılgan bir süreçtir.Neyse :P)] insanlar gerçekten hiç özgür değil.Her şey sanki zorunluluk, herkes oruç tutacak herkes başını kapatacak herkes namaz kılacak..Örnek mi?Buyrun bir örnek

    zorunlu din dersleri..Mesela bir anım: İki üç yıl önce yıne sıkıla sıkıla dinlerken dersi merak edip hocaya soruyorum hocam niye biz sadece islamı işliyoruz diye, hoca da diyor ki: "Niye çocuğum müslüman değil misin?" her söylenen sözde böyle bir önyargıyla yaklaşan "MÜSLÜMAN" kişiler insanı her şeyden soğutuyor.Lan iki dakika dinle çamur atacağına dimi.Sonra güzel ahlaktan hoşgörüden bahsedin!Her şeyi bırak tamam bağnaz insanlar din öğretmeni olur, lan anayasada türkiye laiktır yazıyor sen ne akılla zorunlu din dersi koyuyuosun!

    YanıtlaSil
  13. "müslüman değil misin sen" sorusuyla ben de din dersinde kaşılaşmıştım dua okumaca kısmında diretince. yine de ağzımdan bir arapça kelime çıkmadı allağaşügür =) zorla ayrımcılığa, ifşaya gidiyo bunun sonu. ne gerizekalıcadır laik ülkeye din dersi koymak. etrafta da bi tane kafası çalışan adam yok ki herkes mal. mallar daha laikliği bilmiyo ki işin felsefesini yapmaya kalkışsın.

    YanıtlaSil
  14. @Enes
    "etrafta da bi tane kafası çalışan adam yok ki herkes mal."

    aa öyle deme :) bilimin ışığında inananlar da var..

    YanıtlaSil
  15. adsız..6/5/10 23:54

    peki o zamn madem herşeyin özgür olmasını istiyosun g***tünü istesem verirmisin?? cevabın açık sende benm g**tümü isticeksin ama ben özgür bi ülke istemiyorum...yanlış anlaşılmamı istemem beni gözünüzde aşırı dinci biri olarak görmeyin hatta herhangi bir müslüman olarakta görmeyebilrsiniz...ama bunu yazmamın sebebi özgürlüğü yanlış şeylerle tanımlamanız...mesela AB ye girmemizi istemezsiniz oysaki girsek dünyaya açılma konusunda özgür olcaz...şimdi ne kadar sıkıntı çekiyoruz dimi... ne istedinizi bilmiyorsunuz bence...sıranda rahat otursan ne oturmasan ne bu kadar basite indirgemeyin bu özgürlük kelimesini lütfen...etrafınızdaki herkes özgür(nurcular,oncular,buncular...) ama siz özgürlüğü bulamamışsınız güzelim ülkede...yazık diyorum.ve bırakın bu özgürlükçü,devrimci,solcu,sağcı ayaklarını mantığınızı kullanınyani mantıkçı olun...! veya bırakın siz herşeyi okuyup iş sahibi olmaya bakın,çünkü böle boş düşüncelerle işiniz zor..hatta siz bu akılla çok bile yaşamışsınız...!!! evet yazar bu yazım sanaydı hadi sil yorumumu beklicem! ama bence silme ben özgürüm çünkü istedimi yazarım he!

    YanıtlaSil
  16. Özgür ülkende sana mutluluklar o zaman, belki bir gün biz de geliriz o ülkeye !

    YanıtlaSil
  17. ilk olarak; götümü istersen vermem; senin benim götümü isteme özgürlüğün var, kullanabilirsin.
    ama aynı ibneliği ben yapmam, özgürlüğüm var mı? var! ama kullanmam.

    nurcular, fetocular, süleymancılar gayet rahatlar bu ülkede, özgürler. özgür olamayan biziz! önce bunu idrak et.

    seni bir insan olarak görüyoruz biz, dinin önemi yok.

    AB ile alakasını çözemedim, ama AB'ye de -diğer bütün siyasi oluşumlardaki tavrım gibi- karşıyım.

    mantıkçı olucaz. 1400 yıllık zırvalıklara inanmak ne kadar mantıklıysa..

    akıl yaşta değil, baştadır. beni yaşımdan dolayı eleştiremezsin.

    bir de felsefe hakkında ne biliyorsunuz merak ediyorum. sizin öğretilerinizden daha mantıklı şeyler söyleyen insanlar boş oluyor; o da güzel.

    yorumu silecektim, ama sırf son cümlenin hatrına silmiyorum :)
    sen yorum yazarken özgürsün de ben silerken özgür değil miyim? :)

    YanıtlaSil
  18. Yasalar önünce eşitiz.Ama toplum gözünde değiliz.
    Tamamen eğitimden kaynaklanan birşey.
    Mesela ezan okunurken müziği kapattırırlar.Sanki millet namaza gidemiyor ben dinleyince.

    YanıtlaSil
  19. Abi hani özgürlük için göt istemek gibi bir örnek kurmaya çalışmışsın da.. ne yaptın sen ya! :D Abi özgürlük beraberinde ahlaksızlığı ve kültürsüzlüğü getirecek diye bir şey yok ki... Özgürlük bu da değil ki. Bir insanın terbiyesizce davranması için toplumun özgür ya da özgür olmamasına hiç de gerek yok.

    YanıtlaSil
  20. bu yazıdaki kaygılarını anlıyorum ve taleplerini destekliyorum

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar,
    Ben İslam dinine ve Allah'a inanan bir insanım. Bu dahil, özellikle su perisi ve enişte içerikli yazılarınıza içten içe destek verdim.
    Hatta arada düşündüm, en azından safınız belli. Ben Müslümanım diyorum, ne namaz kılıyorum, ne oruç tutuyorum, ne zekat, ne diğerleri.. Üzüldüm kendi adıma. Benden daha çok kendinizi bildiğiniz kesin, ancak sizin de hatalı olduğunuzu düşündüğüm bir konu var..

    İnanmak ya da inanmamak tabi ki sizin seçiminiz.
    Hiç kimsenin haddi değil buna karışmak ve malesef bizim ülkemiz bunu taşıyabilecek kadar özgür düşünceyi kabullenmedi henüz.

    Ama yine hiçbir şey size inanan insanlara aciz yakıştırmasını yapmak, her hangi bir inancı kötülemek ya da insanların dine saygısı ile alay etmek hakkını vermez.
    Bilmem farkında mısınız ama siz etrafınızdakilere saygı göstermiyorsunuz ki insanlar size saygı göstersin.

    YanıtlaSil
  22. De ki: Ey inkârcılar! Ben sizin taptıklarınıza tapmam. Benim taptığıma da sizler tapmazsınız. Ben de sizin taptığınıza tapacak değilim. Benim taptığıma da sizler tapmıyorsunuz. Sizin dininiz size, benim dinim banadır.
    kafirun suresi.

    YanıtlaSil
  23. Tanrının birine taptığını bilmiyorumdum.
    bkz. Kafirun suresi :D
    Yoksa onu diyen sexs düşkünü muhammed mi?

    YanıtlaSil
  24. valla ya sizin işiniz hakkaten zor, hepiniz topluca geberseniz de kurtulsanız... bizde bu koçum ''yersen revani'' hani başörtülüler iran a gitsin diyen hocalar varya onlara kendinizi bi okutun, ya da siz amerikaya gidin orda herşeye izin var...

    YanıtlaSil
  25. Ne bu şimdi... Bacaklarını toplamayıp müziğin sesini biraz daha açsaydın, işte o zaman buraya yazmaya değecek birşeyin olurdu.

    YanıtlaSil
  26. @Adsız (17 Ağustos 2010 08:35)
    Geberelim? "Benim" için sorun yok. Lakin bizi "topluca" gebertecek kişi/kurum/kuruluş/devlet herneyse; insan haklarıyla başı büyük belaya girer.

    @Adsız (23 Ağustos 2010 02:11)
    Ne yazıp ne yazmayacağımı hiç kimseye sormayı düşünmüyorum. Hani çok klişe bir laf var ya; sağ üst köşedeki çarpıya bas, hayatından anında çıkarım.

    YanıtlaSil
  27. ben ateist'im ve cevremdeki herkes bılıyor

    ateist'im diye beni yargılıyacak birisini de tanııyorum tanısam bile tanınılmıyacak hale gelir

    AtaTürk den meclis acılısındakı hocaya cevap


    meclis acılırken atatürk meclise dogru yürür yanındakıne sorar su kapının önundeki cüpeli kim
    efendim o acılısda dua etmek ıcın qelmıştir

    kapıya dogru gider ve cüpeli hocaya derki ;

    cekil şuradan biz bu memleketi sızın duanızla degıl mehmetcigin sungusuyle kazandık

    buna inanmıyan olacaktır onlara tek cevapım meclis acılısındakı atatürk un konusmasını dinleyın diyorki ulu önder ATATÜRK ;
    biz bu memleketi gökten indirildigi sanılan kitaplarla degil demokrasıyle halkın kendi iradesiyle yönetecegiz !!!

    YanıtlaSil
  28. kıymetli ateistim diyen arkadaşım,ne güzel beyan etmişsin hislerini...Yorumlarını beğeniyle okudum(Bu arada sana katılmıyorum, sadece iyi yerlerden ele almışsın konuları)
    Bir sahabe Peygamberimize :-Ya Rasulallah bazen acaba Allah yok mu diye düşünüyorum, kafir mi oluyorum..deyince Peygamberimiz:Sonra ne yapıyorsun? demiş.O da:-Sonra tekrar herşeyin düzeni olduğunu ve kendi kendine tesadüfen var olmadığını görüp tekrar inanıyorum...deyince Peygamberimiz:-İşte gerçek iman bu! diyor...
    Gerçek İmanın eşiğindesin...Tebrikler

    YanıtlaSil
  29. Oncelikle herkese selamlar. .. Bizim Dinimizde diğer dinlere ve inanmayanlara saygı vardır olabilir inanmayabilirsiniz ve kimse sizi zorlayamaz ama ben bu yaşıma kadar yoktan var olan hiç bişeye rastlamadım. Hep herseyi insanlar yapmıştır mesela bi telefon üretiyoruz ona ses veriyoruz. Kamera veriyoruz gormesi için. Höperler veriyoruz duyması için bunlar yoktan olmuyor Biz yapıyoruz. ..
    Gelelim Insana aynı şekilde Görmesi Icin Göz verilmiş. Duyması için Kulak Verilmiş. Yürümesi için ayak tatmak için dil koklamak için burun yani DUSUNULMUS. .. nasıl biz düşünerek telefon üretiyoruz aynı şekilde Bizide Biri Düşünerek Böyle üretmiş.. Yani Bi yaratıcı Var ..!! Yıllardır Insanlar bunu Buldu ama Bu yaratici Kim diye sorguladilar Kendilerine Put yaptılar deisik şeylere taptilar. .. Ve put olayı Hz.ibrahimin putlari Kirmasindan Sonra önemini yitirmistir çünkü kendi yarattıkları tanrı daha kendisini koruyamiyordu... neyse sonra Allah Peygamberler gönderdi beni kullarıma anlatin diye... bir çok peygamber g3ldi hepsi allahın izniyle mucize gösterdiler kimisi denizi 2 ye yardı firavun u alt üst etti firavun en buyik dinsizlerden biriydi o bile allaha tapacakken ölmüştür ve hala cesedi secde eder vaziyette müzede durmaktadır bakabilirsiniz... Yani şunu demek istiyorum islama inansin inanmasın dünyanın hepsi birseylere taparlar Çünkü Hiç bişey kendiliğinden var olamaz günümüzde bile ineğe Tapan var put a Tapan var aya yıldıza güneşe ateşe toprağa Tapan var ama Kimse demiyor biz yoktan var olduk. ... Kimse yanlış anlaması n ben sadece düşüncelerimi yazdım Herkes istediği yaşamı seçmekte ozgurdur çünkü Her koyun kendi bacağından asılır.....

    YanıtlaSil