her çocuk ateist doğar...!

01 Mayıs 2010

Ortak Kültür Mü? Taa aq!

Yok aga, bitmiyor bu minibüs muhabbetleri; bana daha çok malzeme çıkar bunlardan..

(3 hafta önce bugün)
"Lan, olm! 3-4 hafta sonra dersane tatil. Gidelim pikniğe..."

Aha harbi lan 1 Mayıs'mış ♥
Bu vesileyle; arkadaşlarla buluşalım, piknik yapalım, içelim, dağıtalım, güzelleşelim gibi planlar yaptık, 3 hafta önceden. Neyse efenim; aldık içkilerimizi, mangalımızı, etimizi.. Sote bir yer de bulduk şöyle hafifmeşrep manzaralı.. Efenim yaptık biz cızbızımızı, tellendirdik biralarımızı, kafalar oldu bi milyon. Hatta ben bi ara "Yaşasın 1 mayıs" diye naralar falan atmaya başladım. Anlayacağınız 1 Mayıs'ı en güzel şekliyle kutladık..


Efenim, geldim otogara. Arabaya binicem -ama işte diyorum ya kafam iyi-. Girdim içeri, şoförün arkasını gözüme kestirdim. O kısacık mesafede ilerlerken şoför bana "selamın aleyküm" dedi. Bi anda hı, ne, noluyo lan gibisinden beyin duraksaması yaşadım. Sonra duymamazlıktan geldim, oturdum yerime.

Zaten o pezeveng zkecekmiş gibi bakıyor normalde. Kaba saba, maganda herifin biri(niyeyse "dini bütün insan" tarifine çok benziyor). Adam bana bi döndü, aklım uçtu. Aha dedim kıtır kıtır doğraycak bu beni. Bu sefer sesini yükseltti gene "selamın aleyküm" dedi. Herif zkecek, duymama gibi bi ihtimal de kalmadı. Anında "a aleyküm selam" dedim.

Düşünsenize, ikinciye verdiği selamı almadığımı? Arabadan atardı heralde, bi de adım çıkardı "ateist lan bu" diye. Sonra kimse arabalara almazdı.
Peki ya, "abi, ben ateistim" desem? Aha, direk suç zaten. Arabadan atıldığımla kalmaz, bir güzel de dayak yerdim. Zaten etraftaki lavuklar da, biri sataşsın da indirelim diye bekliyor. Her an teyakkuzdalar.

Yaa işte böyle efendiler! Kimisi gelip de niye etrafımdakilere bu durumu açıklamadığımdan beni suçluyor. Böyle bir durumda nasıl da gidip gerçek kimliğimi açıklarım? Ufacık bir şeyden bile hır gür çıkartmaya müsait bir dinin mensupları benim ağzıma sıçmaz mı?

maşallah, allah korusun, inşallah, s.a-a.s vb.

Malesef ki; toplumun günlük yaşamında kullandığı kelimeler,
Malesef ki; dinin kültüre etkisinin en iyi örnekleri,
Malesef ki; bu coğrafyada yaşayanların ortak kültürü olan sözcükler, (ki bazen benim bile ağzımdan kaçıyor)

O zaman ben bu ortak kültürün taa a.q!

Yar yine bana haram geceler...


8 yorum:

  1. Madem bu kültürden sIkiliyorsun o zaman neden daha özgür yasayacak bir ülke'de yasamayi secmiyorsun?

    Saygilarimla Petité Rebell

    YanıtlaSil
  2. @Adsız - Petité Rebell
    elimde mi acaba? bir sorsana...

    YanıtlaSil
  3. Hmm... kimin elinde ya o zaman?

    P.R.

    YanıtlaSil
  4. şimdilik elimde değil :)
    ama gideceğim buralardan; kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın..

    YanıtlaSil
  5. Dogacaktir sana vaad ettigi günler Hakk'in.
    Bu kismini unutmussun... (:

    YanıtlaSil
  6. Haklısın lan aslında, aynısı benim de başıma geliyo ama pek dert etmem aslında adamın selamın aleykümü "Al sana allahın selamını veriyorum" demek için kullandığını pek sanmıyorum, selam vermek istemiş. "Selaaam" dese daha garip olurdu bence ki böyle bi heriften, iyi günler demesini zaten bekleyemezsin. Bizim de biraz iyi niyetli olmamız lazım, ben Ateistim ama arkadaşlarımı gördüğümde selamın aleyküm yada aleyküm selam demek bana pek koymaz.

    YanıtlaSil
  7. yok, arkadaşlar o şekilde selam vermezler bana zaten. arkadaşlarım biliyor bu durumu, ben diğer ortamlarda bunun dayatılmasından şikayetçiyim.

    ve burda bu kadar yazı yazıyor olmama rağmen, eskiden müşterisi olduğum yerlere "selamın aleyküm" diye girerim.. ironik değil mi :)

    YanıtlaSil